Hatályos: 2022. március 21. napjától

1. PREAMBULUM

Jelen dokumentum (további említése esetén, mint ÁSZF) célja a Vállalkozó és a Megrendelő között létrejövő szerződéses jogviszony feltételeinek a meghatározása azzal, hogy a jelen dokumentum szerinti szerződési feltételek a Megrendelő által tett egyedi megrendelések elválaszthatatlan részét képezik.

2. A VÁLLALKOZÓ ADATAI

Név: Alusystem Solutions Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1162 Budapest, Istráng u. 22.
Cégjegyzékszám: 01-09-398528
Statisztikai számjel: 27800937-2511-113-01
Adószám: 27800937-2-42
Weboldal: https://alusystem.hu
Telefon: +36 20 232 1876
E-mail: info@alusystem.hu

(további említése esetén, mint Vállalkozó)

3. A VÁLLALKOZÓ ÁLTALÁNOS KÖTELEZETTSÉGEI

Vállalkozó vállalja, hogy megfelelő számú alkalmazottat foglalkoztat, illetőleg megfelelő számú szakemberrel létesít szerződéses kapcsolatot, akik megfelelő gyakorlattal és információval rendelkeznek annak érdekében, hogy a Megrendelő által megadott igényeket jó minőségben, határidőben elkészítsék a Megrendelő számára. Felek rögzítik, hogy az egyedi megrendelésekből eredő feladatai teljesítésére a Vállalkozó jogosult alvállalkozót, illetve más közreműködőt igénybe venni. Amennyiben bármely szolgáltatást a Vállalkozó alvállalkozó útján teljesíti, úgy az alvállalkozó teljesítményéért úgy felel, mintha azt maga végezte volna.

Vállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy Megrendelő igényeinek megfogalmazásában rendelkezésre bocsátja saját szakmai hozzáértését és a szerződés tárgykörében megszerzett eddigi szakmai tapasztalatait annak érdekében, hogy a megrendelői igények optimálisan kerüljenek meghatározásra.

4. A MEGRENDELŐ ÁLTALÁNOS KÖTELEZETTSÉGEI

A Megrendelő (további említése esetén Vevő, vagy Megrendelő) kötelezi magát arra, hogy az egyedi megrendelések teljesítése során ellátja Vállalkozót a megfelelő információkkal és vállalja, hogy kölcsönösen együttműködik Vállalkozóval a feladatok és igények megfogalmazásában. A Megrendelő köteles biztosítani a Vállalkozó részére az egyedi megrendelés szerinti feladatok elvégzéséhez szükséges információkat.

A Megrendelő vállalja a Vállalkozó által szükségesnek megjelölt eszközök beszerzését és működtetését, technikai feltételek, műszaki paraméterek meglétét annak érdekében, hogy a Vállalkozó teljesítése elvégezhető legyen.

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy abban az esetben, ha késedelmesen vagy hibásan teljesíti adatszolgáltatási vagy egyéb közreműködési kötelezettségét, illetőleg igény-meghatározását a Vállalkozó számára, úgy ez a Vállalkozó késedelmét az adott körben kizárja és a Vállalkozó teljesítési határideje a megrendelői késedelem időtartamával automatikusan meghosszabbodik.

Megrendelő tudomásul veszi, hogy Vállalkozó teljesítéseinek átvételét csak indokolt esetben, kifogásai írásbeli közlésével tagadhatja meg az egyedi megrendelések szerinti termék átvételéig.

A minőségi kifogás érvényesítésével kapcsolatos költségek, a kifogás megalapozottsága esetén a Vállalkozót, alaptalansága esetén a Megrendelőt terhelik.

5. MEGRENDELÉS MENETE, A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI

A Megrendelő ajánlatkérést a Vállalkozó weboldalán (https://alusystem.hu), telefonon (+36 20 232 1876), vagy e-mailben (info@alusystem.hu) kezdeményezhet. A Vállalkozó által adott ajánlat visszaigazolása minden esetben a Vállalkozó részére küldött e-mailben, vagy egyéb módon megtett írásbeli nyilatkozattal történik.

A jelen ÁSZF szerinti üzleti feltételek érvényesek minden ajánlatra, szállításra és szolgáltatásra. Az írásbeli megállapodás szóbeli módosítására nincs lehetőség, a megrendelés módosítására minden esetben kizárólag írásban kerülhet sor.

Gyártási határidő a megrendelés visszaigazolásán szereplő vállalási határidő. A gyártási határidőt az előleg Vállalkozó számlájára történő jóváírás napjától kell számítani.

A Megrendelő elállási joga a gyártási határidő lejártát követő 8 hét elteltével nyílik meg.

A termékek helyszínre szállítása Vállalkozó feladata.

A termékek helyszíni telepítése építőipari szakmunka. A beépítéskor véletlenszerűen keletkező esetleges károkozások (teljesség igénye nélkül: burkolat sérülések, enyhe karcolások a beépített terméken, stb.) nem képezhetik kifogás és egyéb későbbi kártérítési igény alapját.

6. FIZETÉSI FELTÉTELEK

Az árak meghatározására a Megrendelő által megadott műszaki paraméterek és egyéb feltételek (teljesítés helye, ideje, stb.) alapján minden esetben egyedileg kerül sor.

A Megrendelő köteles a megrendeléskor a bruttó ár 50 %-át előlegként megfizetni. A számla végösszege az átadás-átvételtől számított 5 munkanapon belül esedékes.

A gyártás indításának a feltétele az előleg befizetése. Amennyiben az előleg befizetése, illetve átutalása határidőben nem történik meg, úgy a szerződésben vállalt gyártási határidő a késedelmes napok számával meghosszabbodhat. A fizetési kötelezettségre való felhívás nem a Vállalkozó feladata.

A Megrendelő 15 napot meghaladó fizetési késedelme esetén a Vállalkozó jogosult a megrendeléstől az érdekmúlás bizonyítása nélkül egyoldalú nyilatkozattal elállni, amely esetben jogosult a megrendeléssel felmerült költségeinek, a megrendelés 25%-a, mint meghiúsulási kötbér melletti érvényesítésére, illetőleg annak a már megfizetett előlegből történő levonására, egyben köteles az ezt meghaladó vételár/díj Megrendelő részre történő visszafizetésére.

A Vállalkozó által kiállított számla teljesítésére sor kerülhet készpénzzel a pénztárban, banki előre átutalással, a Vállalkozó bankszámlájára történő befizetéssel.

A vételár teljes kiegyenlítéséig a Vállalkozó a termékekre a tulajdonjogát fenntartja.

7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG

A Vállalkozó a termékelemekre 5 év, a beépített elektronikára 3 év jótállást vállal (kivételt képez az SB350 pergola típus, mely esetében a termékelemekre 2 év, a beépített elektronikára 3 év a jótállás).

Minőségi kifogásait a Megrendelő minden esetben írásban köteles közölni. Jótállási igény bejelentését kizárólag írásban (e-mail, vagy postai úton kézbesített küldemény) fogadja el a Vállalkozó. Minőségi kifogás esetén a Vállalkozó 30 napon belül szakembert küld a hiba elhárítására. Jogtalan hibabejelentés esetén a Megrendelő köteles a Vállalkozónak a kiszállással kapcsolatos költségeit megtéríteni.

A jótállási idő az átadás napjától kezdődik.

A szakszerűtlen karbantartás, idegen eredetű javítás, beavatkozás, változtatás esetén a Vállalkozó mentesül a jótállási kötelezettség alól.

A Vállalkozó a jótállási körében rögzíti, hogy a termékelemek utólagos fúrása, vágása tilos. Nem rendeltetésszerű használat, sérülés, törés, szándékos rongálás, folyadék és vegyszerek általi sérülésre a jótállás nem vonatkozik.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve kell elvégezni. A Vállalkozónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb harminc napon belül elvégezze.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Megrendelő a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

8. TITOKVÉDELEM

Felek a megkötött szerződés teljesítése érdekében történő együttműködésük során az egymás tudomására jutott minden üzleti adatot, értesülést és információt kötelesek határidő nélkül a legszigorúbb üzleti titokként kezelni, s kölcsönösen titoktartási kötelezettséget vállalnak az együttműködésük során tudomásukra jutó valamennyi üzleti információ, továbbá üzleti-, üzemi-, valamint egyéb titok, know-how, stb. (a továbbiakban együttesen: Bizalmas információk) tekintetében.

Nem sorolhatók a Bizalmas információk közé:

  • azok az információk, amelyek a Felek számára korábban váltak ismertté, amikor még nem vonatkozott rá a közzétételt tiltó kötelezettség;
  • az olyan információk, amelyek köztudomásúak és a nyilvánosság rendelkezésére állnak, kivéve, ha az ilyen ismertség vagy nyilvánosság a Bizalmas információknak valamelyik fél részéről történő jogosulatlan kiadásából származik;
  • az olyan információk, amelyek kiadását a Felektől törvény vagy egyéb jogszabály, bírósági vagy más hatósági eljárás megköveteli, de csak az adott jogszabály, illetve bírósági vagy hatósági eljárás kereteinek megfelelően.

Felek vállalják, hogy minden, az Üzleti titok tekintetében felmerülő információszolgáltatásra vonatkozó megkeresésről haladéktalanul értesítik a másik Felet.

A Felek a Bizalmas információkat kötelesek időbeli korlátozás nélkül megtartani, azokat csak és kizárólag a jelen szerződés teljesítése érdekében használhatják fel, harmadik személynek tudomására nem hozhatják, és hozzáférést nem biztosíthatnak, továbbá kötelesek mindent megtenni annak érdekében, hogy a Bizalmas információ illetéktelen tárolása, felhasználása és továbbítása ne történhessen meg.

Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy ha Bizalmas információ illetéktelen tárolásáról, felhasználásáról továbbításáról tudomást szereznek, arról haladéktalanul értesítik a másik felet.

Felek tudomásul veszik, hogy titoktartási kötelezettségeik megszegéséből, elmulasztásából vagy késedelmes teljesítéséből eredő következményekért teljes kártérítési kötelezettséggel tartoznak.

A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Vállalkozó jogosult nyilvános anyagaiban a teljesítést referenciaként feltüntetni, a teljesítésről fényképfelvételt készíteni, amely felhasználáshoz a Megrendelő kifejezetten hozzájárul.

9. ADATVÉDELEM

Vállalkozó kijelenti, hogy a 2022. március 18. napjától alkalmazandó, a személyes adatok védelméről és kezeléséről szóló Európai Uniós adatvédelmi rendelet (GDPR-rendelet), továbbá az Infotv. (2011. évi CXII. törvény) rendelkezései alapján a Vállalkozó adatkezelési tevékenysége a GDPR-rendelet előírásainak megfelel.

A Vállalkozó által, az adatáramlási folyamatoknak megfelelő külső adatkezelési tájékoztató közzétételre került.

Az egyedi megrendelés megkötésével a Megrendelő elfogadja az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

10. KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG

A Vállalkozó a teljesítésért a Ptk. szerint vállal kártérítési felelősséget.

A kártérítési igény érvényesítése körében a Megrendelő kizárólag a ténylegesen felmerült kárának a megtérítését igényelheti, ellenkező kikötés hiányában a Megrendelő következményi kártérítés érvényesítésére nem jogosult. Szerződő Felek rögzítik, hogy a Megrendelő által a Vállalkozóval szemben támasztott igény mértéke egyetlen esetben és egyetlen jogcím (sem kártérítés, sem más) alapján érvényesített igény tekintetében sem haladhatja meg az egyedi megrendeléssel érintett termék nettó szállítási árát.

Mindezek mellett a Vállalkozó a felelősségét a jelen pontban foglaltak tekintetében kifejezetten kizárja:

  • a késedelmes teljesítéssel összefüggésben a Megrendelő oldalán felmerülő többlet erőforrás igény költsége; fedezeti szerződésből eredő (Ptk. 6:141. §) költségek;
  • a Szerződésszegéssel hátrányos következményeit elhárítását vagy enyhítését szolgáló egyéb költségek (pl. 3. személy vállalkozói díja, megrendelői erőforrás igény);
  • a Szerződésszegéssel összefüggésben a megrendelői oldalon felmerülő többlet üzemeltetési költség;
  • a Megrendelő Szerződéses jogainak érvényesítésével kapcsolatos költség.

11. VIS MAIOR

Amennyiben a Vis Maior 1 hónapnál hosszabb idővel késleltetné az egyedi megrendelés végrehajtását, Feleknek tárgyalásos úton rögzíteniük kell a teljesítést érintő szükséges módosításokat. Amennyiben ezen tárgyalások két héten belül nem vezetnek  eredményre, bármelyik Félnek jogában áll a megrendeléstől elállni vagy azt azonnali hatállyal felmondani. Vis maior eseménynek minősül az érintett Fél érdekkörén kívül eső okból eredő, elháríthatatlan esemény, így különösen (1) minősített időszaki helyzet (rendkívüli állapot, szükségállapot, veszélyhelyzet) vagy egyéb katasztrófahelyzetnek minősíthető helyzet, függetlenül a minősített időszaki helyzet tényleges kihirdetésétől vagy a katasztrófa kinyilvánításától; (2) sztrájk vagy hasonló munkabeszüntetés, (3) közlekedési- és üzemzavarok, (4) nyersanyagban és hasonlókban a Vállalkozó felelősségi körén kívül eső okból felmerülő hiány.

Egyik Fél sem felelős a megrendelés szerinti kötelezettségeinek nem-, hibás- vagy késedelmes teljesítésért, ha azt az előző pontban meghatározott vis maior esemény okozta. A vis maior események által érintett Fél köteles a másik Félnek haladéktalanul megküldött tájékoztatásában megjelölni a vis maior esemény kezdetét, jellegét, a szerződéses teljesítéssel kapcsolatos várható hatását és amennyiben lehetséges várható végét.

Vis maior esemény időtartama alatt a szerződés hatálya szünetel, abban a mértékben, amennyiben a Szerződés teljesítése a vis maior esemény miatt nem lehetséges. Felek rögzítik, hogy a vis maior elmúlását követően a Felek szerződéses kötelezettségeiket teljesítik.

Elállás, illetve azonnali hatályú felmondás esetében a Feleket elszámolási kötelezettség terheli.

12. MEGRENDELŐI ELÁLLÁS, ILLETVE FELMONDÁS

A Megrendelő az elállási jogát írásban jogosult gyakorolni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján).

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Megrendelőt terhelik.

A nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése a Megrendelőt terheli.

A termék visszaérkezését követő harminc napon belül a Vállalkozó a Megrendelő által megadott bankszámlaszámra visszatéríti a termék vételárát (egyeztetés alapján, postai úton történő visszajuttatás is lehetséges).

A Megrendelő nem gyakorolhatja az elállás jogát a megrendelés egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a 45/2014 (II.26) Kormányrendelet szerinti 14 napos elállási időn belül, a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, ennek körében a Megrendelő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

A Megrendelő nem gyakorolhatja az elállás jogát olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Megrendelő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Megrendelő személyére szabtak; illetve olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

13. PANASZKEZELÉS

A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

A Vállalkozó nem vállal felelősséget az esetleges technikai paraméterek, a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő, előzetes bejelentés nélküli egyéb változások miatt.

A Vállalkozó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására. Ebben az esetben a termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, a Megrendelő részére kamatmentesen visszautalásra kerül a teljes vételár/díj.

Részleges teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

A panaszt minden esetben írásban kell megtenni mellékelve hozzá az azt megalapozó dokumentumokat (pl. fényképfelvételek). A Vállalkozó megvizsgálja a panasz okát. Amennyiben a panasz valóban a termék hibájára utal, a Vállalkozó eleget tesz a jótállási és egyéb kötelezettségének.

Amennyiben a Megrendelő nem ért egyet a Vállalkozó döntésével, úgy jogorvoslattal élhet.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata továbbá, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A békéltető testület a fogyasztó vagy a Vállalkozó kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó a Vállalkozó közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltetési eljárásról bővebb információ a www.bekeltetes.hu weboldalakon érhető el.

Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

14. VEGYES RENDELKEZÉSEK

A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy amennyiben az Egyedi szerződés bármely része érvénytelen, vagy érvénytelenné válik, haladéktalanul módosítják a szerződést oly módon, hogy az érvénytelen, vagy érvénytelenné vált szerződésrészt olyan megállapodással pótolják, mely a későbbiek során a szerződésnek ezt a részét is érvényessé teszi, illetőleg amely az érvénytelen rendelkezés gazdasági céljához a legközelebb áll.

Jelen ÁSZF keretében nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és az egyéb hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.

Szerződő felek rögzítik, hogy a jelen ÁSZF egyes fejezetei – különösen, de nem kizárólag a kártérítési felelősség korlátozása, jótállás, titoktartási kötelezettség rendelkezési – a felek között létrejött egyedi megrendelések megszűnését követően is hatályban maradnak.

A Felek az egyedi megrendelés megkötéséből, érvényességéből és teljesítéséből eredő mindenfajta vitás kérdéseiket először megkísérlik egyeztetni. Abban az esetben, ha nem sikerül a Felek között felmerült bármely vitás kérdés, nézeteltérés békés úton – az egyeztetés kezdeményezésétől számított 5 napon belül – történő rendezése, úgy a Felek a jogvitás kérdésben jogosultak az illetékes békéltető testülethez vagy – a hatásköri és illetékességi szabályokra tekintettel – bírósághoz fordulni.

A Vállalkozónak jogában álló a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítások közzétételére a Vállalkozó weboldalán és székhelyén kerül sor. Ezek a módosítások a megjelenés pillanatától érvényesek és nem alkalmazhatóak a korábban megkötött szerződésekre. Minden rendelésre a visszaigazolás dátumán érvényben lévő Általános Vásárlási Feltételek érvényesek. Egyedi megrendelés esetén a Megrendelő az ÁSZF-et feltétel nélkül elfogadja.

Alusystem Solutions Kft.

Hírek, érdekességek

Legutóbbi híreink